OUTROS DESTAQUES
Long distance
Telemar starts delivering international service
quinta-feira, 20 de junho de 2002 , 21h02 | POR REDAÇÃO

Telemar is about to start delivering international telephone service in its 16-state concession area, using the long-distance license awarded to PCS arm Oi. According to CEO José Fernandes Pauletti, Telemar has no intention of joining Intelig?s price war in the international segment. Long-distance calls to other countries will initially account for about 1% of net revenue, he forecasts. ?This service is strategic for Telemar. Its importance isn?t financial,? he says.

Long distance

Telemar doesn?t know when it will begin offering domestic long-distance service to all regions for customers located in Region 1. José Fernandes Pauletti says the decision depends not just on a license from Anatel but on the litigation with Embratel. The incumbent long-distance carrier, a subsidiary of WorldCom, has taken out an injunction to prevent the LECs from offering domestic long-distance service until they agree on interconnect rates. ?The Americans are vocal advocates of competition, but only when it applies to others,? he jokes. There?s no prospect of offering long-distance service to customers in Regions 2 and 3, which aren?t part of Telemar?s concession area. ?Our priority is to get the service up and running in the 16 states we cover as the incumbent local exchange carrier,? he says.

COMENTÁRIOS

Nenhum comentário para esta notícia.

Deixe o seu comentário!

EVENTOS

O mercado de TV por assinatura mudou. Operadores, programadores e canais se adaptam a um novo tempo em que a não-linearidade, a distribuição multiplataforma e novas formas de engajamento e interação entre telespectadores e conteúdos passa a ser a regra. Neste evento, uma reflexão sobre o presente e o futuro da indústria no Brasil, seus principais desafios, os caminhos que estão surgindo, as principais inovações e as tendências globais mais relevantes. Um evento organizado com a expertise e a curadoria editorial das publicações TELA VIVA, PAY-TV e TELETIME. Mais informações pelo email eventos@teletime.com.br

30 de julho a 31 de julho
WTC Events Center – São Paulo, SP, SP, Brasil
EVENTOS

O mercado de TV por assinatura mudou. Operadores, programadores e canais se adaptam a um novo tempo em que a não-linearidade, a distribuição multiplataforma e novas formas de engajamento e interação entre telespectadores e conteúdos passa a ser a regra. Neste evento, uma reflexão sobre o presente e o futuro da indústria no Brasil, seus principais desafios, os caminhos que estão surgindo, as principais inovações e as tendências globais mais relevantes. Um evento organizado com a expertise e a curadoria editorial das publicações TELA VIVA, PAY-TV e TELETIME.

30 de julho a 31 de julho
WTC Events Center – São Paulo, SP, SP, Brasil
Top